Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego wykorzystywania. Zaprojektowanie fachowego logo wymaga czasu. Logo to wyłącznie szczegół marki firmy, niemniej jednak pozostaje centralnym punktem większości programów brandingowych.
Warto zbadać starannie właściwie każdy element: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i użycie projektu logo.
Podstawowe reguły
Rośnie wizualna wymaganie roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z konkurencja. Tam, gdzie kiedyś było tylko kilka firm na określonym rynku lub niszy, w tej chwili mogą być setki albo tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Chcą się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu szczegółu. Tworzą one niepowtarzalny obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, szatę graficzną pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i wiele innych przedmiotów, aż do wyboru czcionki na stronie internetowej.
Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero później na tekst. Logo jest małym, ale istotnym elementem wizerunku marki.
Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Właściwie każdy klient jest inny, a dosłownie w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorodne sposoby.
Dlatego warto przywiązywać uwagę do właściwie zaprojektowanego logo.
Zobacz więcej: kliknij tu